10 savjeta waldorfskog pristupa za nastavnike

1. Uspori-Čemu žurba Waldorf je način života, koji uključe spori i mirni tempo. To je prva stvar koju ćete primijetiti kada uđete u Waldorf učionicu. U redu, shvaćamo da je Waldorf učionica mirno i smireno mjesto ali kako smo došli do toga? Sve počinje sa tobom.
Staloženost se opisuje kao mentalna smirenost, pribranost i smirenost osobito u teškim situacijama. U učionici treba ostati smiren i sabran bez emocija, učenici će pokupiti vaše vibracije i u skladu s time se i ponašati.
2. Njegovanje smisla za estetsko i osjećaja smirenosti Waldorfske su škole bez nereda, mnogi su materijali poput plakata ručno slikani ili crtani, umjesto kupovnih plakata koje smo naviknuli viđati svugdje po ostalim školama.
Zašto ne bih razmislili o češćem izrađivanju vlastitih plakata? Ručno slikani materijali-plakati izgledaju odlično i pobuđuju sjajne osjećaje.
3. Predstavljanje odgovarajućeg razvojnog kurikuluma Waldorfov kurikulum je jasan, opsežan i svestran, strukturiran tako da obuhvaća tri razvojne faze djetetovog odrastanja-od rođenja do približno 7 godine života, od 7 do 14 god. života te od 14 do 18 godine.
Rudolf Steiner naglasio je profesorima, najbolji način da djetetu pruže potporu učenicima jest da primjene odgovarajući dobni prikladni sadržaj, a to se može učiniti slušajući djecu i njihova razmišljanja u učionicama.
Ako mislite da djeca nisu spremna za nešto-ne tjerajte ih da to rade. Smislite način kako da objasnite djetetu na način koji će njemu imati smisla.
4. Uključivanje u tematski rad Studenti u Waldorfu rade pod krovom tema, svi su subjekti povezani sa tim temama. Teme u likovnoj kulturi su odličan način da se formira jedinica ili dopusti izbor unutar iste teme. U Waldorfu, većina posla je unaprijed određena, ali je filozofija koja stoji iza Waldorfa nepredviđena .

5. Izabiranje kvalitetnog materijala za rad U waldorf školi učenicima su osigurani vrlo kvalitetni materijali za rad kao što su krede u boji te vodene boje koje se često nabavljaju od alternativnih(manjih) distributora.
Možete razmisliti i o odstupanju od starih standarda i tako da uvijek mijenjate materijal za rad. Zbog cijene preporučeno je da se krene sa jednim područjem rada te da se postupno nabavljaju novi materijali za rad,velika je vjerojatnost da će učenici više paziti na same materijale.

6. CRTANJE OBLIKA Crtanje oblika kao što je ponavljane uzoraka (valova i sl.) je odličan način da učenici steknu fizičku kontrolu nad pokretima ruku za bolje motorne vještine. Vježbe crtanja dovede učenike u smireno stanje i pomažu pri njihovoj pribranosti na nastavi.
U vašoj učionici te vježbe mogu biti primijenjene na razne načine kao što su:podsjetnici,odmaranje mozga,produžne aktivnosti ili samo za vježbu motornih sposobnosti.
7. Pokušajte podučavati osnovama iz knjiga Pošto u Waldorf školi nema udžbenika,studenti stvaraju svoje udžbenike koji ih asociraju na ono što su naučili. Ti udžbenici su vizualni dnevnici ili podsjetnici koji idu dalje od osnovnih,klasičnih podsjetnika.
8. PODUČAVAJTE IH IZRADU RUKOTVORINA Možete sebe smatrati za stručnog učitelja, ali u Waldorf školi često ti stručnjaci nisu umjetnici već učitelji izrade rukotvorina. Neke od ovih rukotvorina uključuju pletenje, šivanje, obrada drveta…
Promislite o dodavanju neke od ovih umjetničkih oblika u svoj rad sa djecom
9. NABAVITE STOLOVE OD prirodne iverice U svakoj Waldorfskoj učionici naći ćete stol za prikupljanje blaga iz prirode. Učenici odlaze van za vrijeme odmora u svim vremenskim uvjetima. Stephanie je preuzela ovu lekciju iz Waldorfa i u vlastitom predavanju. Time stvara prioritet da učenici uživaju u ljepoti prirode. Ubacite ovu točku u svoj dnevni red. Izbacite mrtvu prirodu i plastično cvijeće .

10. Korištenje CRTEŽA NA PLOČI Ovi prekrasni crteži nalaze se na ploči duže vrijeme tijekom obrade nastavne jedinice. Slike su lijepa i detaljne te povezane uz sat. Ostaju na ploči tijekom cijele nastavne jedinice. Postoje mnogi odlični primjeri crteža na pločama i postavljeni su na Pinterest-u ovdje.

http://www.theartofed.com/2015/02/19/10-lessons-art-educators-can-learn-from-the-waldorfapproach/