Shape

Ritam dana

U 7h "Iskrica" otvara svoja vrata. Blagi uvod u dan, kroz razgovor i ispijanje čaja, kojeg prati doručak (8h), djeca se u 9h okupljaju u krugu za jutarnji pozdrav (izrijek), koji predstavlja njihov zajednički početak dana. Slijedi gestovno kolo, koje prati godišnja doba i blagdane, tj. ritam godine. Pjesme, naracije i pokreti su sastavni dio gestovnih kola te ih djeca s lakoćom usvajaju.

Nakon toga se djeca slobodno igraju, a za to vrijeme odgajateljica radi pred djecom ručni rad (izrađuje ili popravlja igračke i sl.). Potom svi zajedno, uz pjesmu, spremaju igračke na svoje mjesto te slijedi umjetnička aktivnost (slikanje mokro na mokro biljnim bojama, lutkarska predstava, oblikovanje pčelinjim voskom i sl.). Kroz umjetničke aktivnosti dijete ispunjava i razvija svoju maštu i potrebu za smislenim izražajem.

 

Petkom se mijesi i peče kruh. Domaćinske aktivnosti (pospremanje, zalijevanje cvijeća, priprema jednostavnijih obroka, čišćenje, metenje i sl.) provode se svakodnevno, a djeca kroz njih imaju mogućnost učiti o životu neposredno i iskustveno.  Djeca se ujedno brinu  i o svom malom vrtu te vođenim radnim aktivnostima, kroz primjer svoje odgojiteljice, uče se samostalnosti i marljivosti.

 

Vrlo je važan i ručni rad, u koji se djeca samoinicijativno uključuju, stoga su aktivnosti poput šivanja, pletenja, tkanja i izrade igračaka sastavni dio našeg tjedna. Ručnim radom djeca razvijaju svoje motoričke i voljne sposobnosti te stvaraju bolje preduvjete za razvoj mišljenja.

Boravak i igranje na svježem zraku se provodi svakodnevno te u različitim vremenskim uvjetima. Izlazak u naše lijepo uređeno i ograđeno dvorište, gdje se djeca igraju pod krošnjama drveća, vježbaju svoju ravnotežu na drvenom poligonu, ljuljaju na ljuljačkama te igraju svakojake igre, daje dodatni doprinos njihovom zdravijem djetinjstvu. Nerijetko prošetamo i do obližnjih parkova.

 

Prije ručka je vrijeme za umirujuće prstovne igre. Obilan ručak je redovito pripremljen od svježih i organskih namirnica te najvažnije, s ljubavlju. Nakon ručka, oko podneva, djeca peru zube, pripremaju svoje drvene krevetiće i presvlače se u pidžamu, jer jedva čekaju pričanje bajke i pjesme uspavanke, koje njihova "teta" pomno izabire za njih.

Nakon odmora slijedi popodnevna užina te slobodna dječja igra, koja predstavlja "izdah" u njihovu danu. Sve što su taj dan doživjeli, u igri mogu slobodno izraziti i na taj način bolje proraditi svoja iskustva. Kroz obilje kreativnosti i mašte, djeca mogu biti što god požele. Kroz interakciju u igrama se uče brojnim socijalnim vještinama. S predškolcima se rade izdvojene aktivnosti i smislene pripreme za školu.

Roditelji dolaze po dijete do 16.30h, a djeca nas veselo pozdravljaju i raduju se idućem danu, kad će opet doći u "svoj vrtić". 🙂