Istraživanja

Svjetska istraživanja o utjecaju Waldorfske pedagogije na zadovoljstvo, uspjeh i zdravlje djece

 

Istraživanje provedeno 2012 g.  u Njemačkoj zaključuje kako su waldorfski učenici entuzijastičniji u učenju i manje im je dosadno u školi.  85% učenika izriče kako im je školska okolina ugodna i podržavajuća, za razliku od učenika državnih škola kojih je 60%. Dvostruko više waldorfskih učenika bilježi kako imaju dobar odnos s učiteljima. Problemi s glavoboljama, spavanjem i bolovima u trbuhu značajno su manji. Nije bilo razlike u rezultatima na državnim ispitima.

Velika komparativna studija iz Australije o viziji budućnosti kod učenika različitih pedagoških pravaca u trajanju od 5 g. zaključuje kako  učenici waldorfskih škola mogu jasnije predstaviti viziju svoje željene budućnosti. Gotovo tri četvrtine učenika je bilo sposobno zamisliti pozitivne promjene u okolini i ljudskom razvoju, a gotovo dvije trećine je moglo zamisliti pozitivne promjene u socio-ekonomskom području. Radije su se usmjeravali na „socijalna“ nego  na „tehnološka” rješenja.

U zamisli svijeta bez rata, njihova se vizija  zasnivala na poboljšanju ljudskih odnosa i komunikacije kroz dijalog, a ne putem slike „pasivnog mira“. 75% učenika  je imalo ideju koje aspekte ljudskog razvoja (uključujući  i sebe) treba mijenjati kako bi se njihove aspiracije ispunile. Obuhvaćala je promjenu vrijednosti, aktivizam i brigu o budućnosti.

Iako su svi izrazili jednake probleme globalnog uništavanja okoliša, socijalne nepravde i prijetnje rata

većina waldorfskih učenika je naglasila nužnost njihovog osobnog angažmana u stvaranju „preferirane budućnosti“.

 

 

Istraživanje provedeno u „Thomas E. Mathews Community School“  iz Kalifornije,  koju pohađaju visokorizični maloljetni delikventi od kojih mnogi imaju poteškoće u učenju, pokazuje kako nakon uvođenja elemenata waldorfske pedagogije  učenici imaju bolji stav prema učenju, bolju socijalnu interakciju i izvrstan akademski napredak.  Studija je identificirala kako je integracija umjetnosti u svaku nastavnu jedinicu u gotovo svakom razredu djelotvoran alat, kojim učenici nadilaze obrazac neuspjeha. Rezultati su također pokazali  značajno napredovanje u čitanju, matematici, usredotočenosti, otvorenosti i entuzijazmu, kao i emocionalnoj stabilnosti.