pexels-ron-lach-10652946.jpg
Brush Brush
Naslovnica / Portal / Zašto pristup ekranima smanjuje dječje društvene vještine

Zašto pristup ekranima smanjuje dječje društvene vještine


Ljudi već dugo sumnjaju da postoji cijena za sve te digitalne podatke koji su nam stalno na dohvat ruke. Sada postoji studija UCLA-e koja bi mogla dokazati da su ti digitalni skeptici zapravo pravu. U studiji djeca koja su bila lišena ekrana na pet dana postala su mnogo bolja u čitanju emocija kod ljudi od djece koja su nastavila svoje normalne živote ispunjene ekranima.

Rezultati kalifornijskog istraživačkog tima objavljeni u časopisu Computers in Human Behevior pokušavaju analizirati utjecaj digitalnih medija na sposobnost ljudi da komuniciraju licem u lice.

Kao eksperiment, 51 učenik šestog razreda iz javne škole u južnoj Kaliforniji poslan je u obrazovni kamp na otvorenom, provodeći cijelih pet dana potpuno lišeni televizije, telefona i interneta. Suprotno očekivanjima klinaca, oni su preživjeli i zapravo se iskreno zabavili.

Prva skupina djece zatim je uspoređena s drugom skupinom od 54 učenika šestog razreda iz iste škole koji nisu bili u kampu, ali su predhodnih pet dana proveli uz svoju normalnu količinu vremena ispred ekrana.

Obje skupine učenika dobile su fotografije ljudi koji izražavaju emocije - tugu, ljutnju, radost, tjeskobu itd. prije i nakon kampa. Objema skupinama učenika također je prikazana video snimka ljudi u interakciji i iskazivanju emocija.  

Učenici koji su bili u kampu mnogo su bolje prepoznavali kako se ljudi na fotografijama i video snimkama osjećaju poslije tih pet dana i postigli su mnogo  bolje rezultate u prepoznavanju neverbalnih emocionalnih znakova (izrazi lica, govor tijela,geste) nego prije kampa, dok se rezultati učenika koji nisu bili u kampu nisu nimalo promijenili.

Uz online tečajeve koji se sada koriste za gotovo sve, ova nova studija mogla bi učitelje, roditelje i administratore zaustaviti na tako širokoj upotrebi digitalnih medija u obrazovanju. "Mnogi ljudi gledaju na prednosti digitalnih medija u obrazovanju a malo njih gleda na cijenu ", rekla je Patricia M. Greenfield, ugledna profesorica psihologije na UCLA i viša autorica studije.

"Smanjena osjetljivost na emocionalne znakove jedna je od cijena - razumjevanje emocija drugih ljudi. Čini se da zamjena društvene interakcije uživo, interakcijom sa ekranom smanjuje društvene vještine".

Glavna autorica Yalda T. Uhls, viša istraživačica u Dječjem digitalnom medijskom centru, rekla je kako se nada ljudi neće samo odbaciti ideju da su svi ekrani loši, već da je vrijeme "licem u lice" za mlade važan dio socijalizacije.

Prema anketi provedenoj među sudionicima studije, djeca su provela u prosjeku četiri i pol sata pišući poruke, gledajući televiziju i igrajući video igrice tijekom jednog upbičajenog školskog dana. Prema Uhlsu, ovo je na niskom nivou - mnoga djeca i tinejđeri provode više od sedam i pol sati dnevno u interaciji sa nekom vrstom ekrana. A kada su u interakciji sa zaslonom oni ne komuniciraju sa čovjekom.

"Ne možete naučiti neverbalne emocionalne znakove s ekrana na način na koji to možete naučiti iz komunikacije "licem u lice" rekla je Uhls.




Prijevod: Indira Helbet

Original članka: http://time.com/3153910/why-access-to-screens-is-lowering-kids-social-skills/


*Volonterska aktivnost u sklopu projekta "Program za cjeloviti razvoj djeteta" pod pokroviteljstvom MRMSOSP-a, MZO-a i Grada Osijeka.



Sviđa Vam se članak? Podržite osječku waldorfsku priču!


Razvoj waldorfske pedagogije u Osijeku možete poduprijeti donacijom udruzi na račun 


IBAN:HR7423400091110711462


ISKRA waldorfska inicijativa


Antuna Matije Reljkovića 


31000 Osijek


ili skeniranjem barkoda


   


te unosom željenog iznosa.




01 May 2024

Moglo bi vas zanimati...

pexels-lstan-5199930.jpg
23 Apr 2024
Priroda / Odgoj djece / Zdrav život

Trebali li život snimati ili ga živjeti?

Pročitaj više
Copy of BMF_293.JPG
20 Apr 2024
Obrazovanje / Odgoj djece / Istraživanja / Zdrav život

Ako znamo da učenje temeljeno na igri djeluje, zašto ga ne koristimo?

Pročitaj više