Djeca koja spavaju popodne, drijemaju (engl. napping), su sretnija, postižu odličan uspjeh u školi i imaju manje problema s ponašanjem.
Istraživanje Sveučilišta u Pennsylvaniji od gotovo tri tisuće učenika četvrtog, petog i šestog razreda u Kini je otkrilo snažne veze između 30 i 60 minuta drijemanja najmanje tri dana u tjednu i pozitivnih rezultata u nekoliko područja.
Iz bilo kojeg roditelja da li drijemanje ima koristi i vjerojatno ćete čuti glasno “da”, posebno za djetetovo raspoloženje, razina energije i školski uspjeh. Nova istraživanja sa Sveučilišta u Pennsylvaniji i Sveučilišta u Kaliforniji, Irvine, objavljena u časopisu SLEEP podupiru to mišljenje roditelja.
Istraživanje koje je obuhvatilo gotovo tri tisuće učenika četvrtog, petog i šestog razreda u dobi od 10 do 12 godina otkrilo je povezanost između popodnevnog drijemanja i veće sreće, samokontrole i odlučnosti; manje problema s ponašanjem; i viši IQ, potonji posebno za šestog razreda. Najsnažniji nalazi povezani su s školskim uspjehom, kaže sveučilišni neurokriminalist Adrian Raine, jedna od autora članka.
„Djeca koja su drijemala tri ili više puta tjedno su imala koristi od povećanja školske uspješnosti od 7,6% u 6. razredu“, kaže. “Koliko djece u školi ne bi željeli da se njihovi rezultati povećaju za 7,6 bodova od 100?”
Nedostatak sna i dnevna pospanost iznenađujuće su rasprostranjeni, a pospanost zahvaća do 20% sve djece, kaže glavni autor istraživanja Jianghong Liu, izvanredni profesor u sestrinstva i javnog zdravstva. Štoviše, negativni kognitivni, emocionalni i fizički učinci loših navika spavanja su dobro utemeljeni, a ipak se većina prethodnih istraživanja usredotočila na predškolsku dob i mlađe.
To je djelomično zato što u mjestima kao što su Sjedinjene Države, drijemanje se potpuno zaustavlja kako djeca postaju starija. U Kini, međutim, praksa je ugrađena u svakodnevni život, nastavljajući se kroz osnovnu i srednju školu, čak i u odrasloj dobi. Dakle, Liu i Raine, s biostatističarom sa Sveučilišta u Pennsylvaniji, Rui Fengom, psihologinjom sa Sveučilišta u Irvinu, Sarom Mednick i ostalima, proučio „China Jintan Cohort“ istraživanje, osnovano 2004. godine kako bi pratili sudionike od ranog djetinjstva do adolescencije.
Od svakog od 2 928 djece, istraživači su prikupili podatke o učestalosti i trajanju drijemanja kada su djeca dospjela u razrede od 4. do 6., kao i podatke o ishodu kada su došli u 6. razred, uključujući psihološke mjere kao što su odlučnost i sreća i fizičke mjere kao što je indeks tjelesne mase i razina šećera u krvi. Također su tražili od nastavnika da pruže informacije o ponašanju i školskom uspjehu svakog učenika. Zatim su analizirali korelacije između svakog ishoda i drijemanje, prilagođavajući se prema spolu, razredu, mjestu školovanja, obrazovanju roditelja i vrijeme noćnog spavanja.
To je bila prva sveobuhvatno istraživanje te vrste, kaže Mednick. „Mnoga laboratorijska istraživanja u svim dobnim skupinama pokazale su da drijemanje može pokazati istu veličinu poboljšanja kao i cijela noć spavanja na specifičnim kognitivnim zadacima. Ovdje smo imali priliku ispitati učenike adolescente o njihovom socijalnom i fiziološkom stanje, ali i o školi i ponašanje.“
Predvidljivo, dodaje ona, „što više učenika spava tijekom dana, veća je korist drijemanja na mnogim od tih mjera.”
Iako su rezultati korelacijski, istraživači kažu da mogu ponuditi alternativu povika pedijatara i službenika za javno zdravstvo za kasniji početak školskog dana. “Drijemanje lako može postati rutina i ne košta ništa”, kaže Liu, osobito ako se drijema predvečer kako bi se izbjeglo skraćivanje vremena za učenje. “Ne samo da će to pomoći djeci, nego također skraćuje vrijeme korištenje mobitela i sličnih elektroničkih uređaja, što je povezano s raznim ishodima.”
Buduća istraživanja bi mogli razmotriti zašto, na primjer, djeca s bolje obrazovanim roditeljima drijemaju više od djece s manje obrazovanim roditeljima, ili se istraživanjem utjecaja kulture i osobnosti, zahvati na dnu mogu proširiti na globalnoj razini. U idealnom slučaju, nasumično kontrolirano istraživanje bi moglo dobiti odgovore na pitanja poput: „Da li drijemanje dovodi do boljeg školskog uspjeha ili su povezani na neki drugi način. Međutim, ništa od ovoga još nije u tijeku.
Za sada, istraživači kažu kako se nadaju da će rezultati ovog istraživanja pomoći u budućem interventnom radu koji je usmjeren na umor i pospanost adolescenata.
Izvor:
https://penntoday.upenn.edu/news/link-between-midday-naps-and-happier-children-excel-academically-fewer-behavioral-problems?fbclid=IwAR0IFIOF4lcQUv3EKZnkPpz12gMXvvYjxlktnS3RIwZYXZzBMnRZ_iZN5-8
Preveo i prilagodio:
Karlo Žeželj
__________________________________________________________________
Sviđa Vam se članak? Podržite osječku waldorfsku priču!
Razvoj waldorfske pedagogije u Osijeku možete poduprijeti donacijom udruzi na račun
IBAN:HR7423400091110711462
ISKRA waldorfska inicijativa
Antuna Matije Reljkovića
31000 Osijek
ili skeniranjem barkoda
te unosom željenog iznosa.