Copy of BMF_293.JPG
Brush Brush
Homepage / Portal / Ako znamo da učenje temeljeno na igri djeluje, zašto ga ne koristimo?

Ako znamo da učenje temeljeno na igri djeluje, zašto ga ne koristimo?


Finska često dobiva pohvale zbog svojeg izvrsnog obrazovnog sustava. Ranije ove godine Finci su najavili da namjeravaju preći na srednje obrazovanje temeljeno na temama, umjesto na predmetima, kako bi naglasili interdisciplinarnu prirodu stvarnih problema u svijetu. Finski odgojitelji nadaju se da će podučavanje na ovaj način pomoći učenicima da uspostave veze između disciplina i pronađu dosad neotkrivena područja interesa. Slična strategija primjenjuje se i u finskom pristupu najmlađim učenicima. Umjesto fokusiranja na matematiku i pismenost, finski vrtići posvećeni su igri.

U svom članku za Atlantic, Tim Walker opisuje kako vidi i slobodnu igru te igru usmjerenu prema pedagoškim ciljevima u finskim vrtićima. Obje vrste igre izričitu su potrebne i još su više naglašene u najnovijoj verziji kurikuluma. Walker piše:

„Igra je vrlo učinkovit način učenja za djecu“, rekla mi je. „I možemo je koristiti na način da djeca uče s radošću.“

Riječ „radost“ me iznenadila - definitivno nisam navikao čuti tu riječ u razgovorima o obrazovanju u Americi, gdje sam stekao svoje obrazovanje i nekoliko godina poučavao. Ali Holappa, primijetivši moje iznenađenje, ponovila je da se u programu ranog odgoja zemlje doista veliki naglasak stavlja na „radost“, koja zajedno s igrom eksplicitno je napisana u kurikulumu kao koncept učenja. „Postoji stara finska izreka“, rekla je Holappa. „Ono što naučiš bez radosti, lako ćeš zaboraviti.“


*Ova objava je izmijenjena kako bi odrazila da Finska još uvijek nije u potpunosti implementirala srednje obrazovanje temeljeno na temama u cijeloj zemlji, ali je usmjerena ka tome.

Prijevod: Valentina Husnjak

Original članka: http://ww2.kqed.org/mindshift/2015/10/07/if-we-know-play-based-learning-works-why-dont-we-do-it/


* Volonterska aktivnost u sklopu projekta "Program za cjeloviti razvoj djeteta" pod pokroviteljstvom MRMSOSP-a, MZO-a i Grada Osijeka.

Sviđa Vam se članak? Podržite osječku waldorfsku priču!


Razvoj waldorfske pedagogije u Osijeku možete poduprijeti donacijom udruzi na račun 


IBAN:HR7423400091110711462


ISKRA waldorfska inicijativa


Antuna Matije Reljkovića 


31000 Osijek


ili skeniranjem barkoda


   


te unosom željenog iznosa.



17 Jul 2024

You could be interested...