za članak.jpg
Brush Brush
Homepage / Portal / Tradicionalne igračke nadmašuju elektroničke uređaje u razvoju jezičnih vještina

Tradicionalne igračke nadmašuju elektroničke uređaje u razvoju jezičnih vještina

 

Prijenosna računala za bebe i ostale elektroničke igračke koje obećavaju poboljšanje jezičnih vještina djece mogle bi biti samo prazne priče. Nova istraživanja sugeriraju da su elektroničke igračke gubitak novca kada je riječ o razvoju djeteta, kao i to da bi im moglo biti bolje igrati se s jednostavnim setom drvenih blokova.

 

Istraživanje nedavno objavljeno u časopisu Journal of the American Medical Association Pediatrics(Časopis Američkog medicinskog udruženja za pedijatriju), otkrilo je da elektronički uređaji smanjuju količinu i kvalitetu jezika kod djece u usporedbi sa knjigama i tradicionalnim igračkama poput drvenih blokova i slagalica.

“Ovi rezultati pružaju osnovu za odvraćanje od kupnje elektroničkih igračaka koje se promoviraju kao edukativne i često su prilično skupe” zaključila je istraživačica dr. Anna Sosa.

Ovo se uklapa u rastuće istraživanje koje izražava zabrinutost u vezi s utjecajem elektroničkih igračaka na zdravlje i razvoj djece.

 

Istraživanje je uključivalo postavljanje uređaja za snimanje na 26 beba u dobi od 10 do 16 mjeseci, dok su istraživači sa udaljenosti promatrali njihove sesije igranja s mamom i tatom. Roditelji su izgovorili prosječno gotovo 40 riječi u minuti kada su se igrali elektroničkim igračkama sa svojim bebama, u usporedbi s 56 riječi u minuti kod tradicionalnih igračaka i 67 riječi u minuti s knjigama.

 

Bebe su također manje izražavale glasovne zvuke dok su se igrale s elektroničkim igračkama, uključujući bebi prijenosno računalo, govorljivu farmu i bebi mobilni telefon. Ovi uređaji, koji su promovirani kao edukativne igračke koje potiču razvoj jezika, zapravo su smanjili verbalnu interakciju između djeteta i roditelja.

Dok ove interakcije mogu uključivati puno bebinog “brbljanja”, one postavljaju temelje za vještine pismenosti, podučavaju igru uloga i potiču socijalne vještine poput učenja redoslijeda.

 

"Elektroničke igračke čine djecu potrošačima dok ih tradicionalne igračke čine stvarateljima" izjavila je Irina Verenikina, docentica psihologije obrazovanja na Sveučilištu u Wollongongu.

"S elektroničkim igračkama ne možete puno napraviti. One nameću zvukove i buku. Bebe su uzbuđene nekoliko dana, a zatim im postane dosadno." Dr. Verenikina istraživala je digitalnu igru, poput iPad aplikacija, i otkrila da ista može ograničiti iskustvo učenja djeteta ne uključujući sva osjetila. Ona je izjavila kako neki roditelji koriste aplikacije u ulozi virtualne dadilje i kako one mogu postati ovisne za djecu. No, njezin projekt financiran od strane Australskog vijeća za istraživanje otkrio je da aplikacije s otvorenim završetkom, poput onih koje omogućuju djeci da stvaraju priče i biraju likove, potiču kreativnost. 

Dr. Verenikina radi na stvaranju skupa smjernica kako bi pomogla roditeljima i odgojiteljima pri odabiru aplikacija koje su razvojno korisne. Rekla je da će to funkcionirati poput oznake Australijskog udruženja za srce. Ministarstvo zdravstva preporučuje da djeca mlađa od dvije godine ne bi trebala gledati televiziju ili koristiti elektroničke medije poput DVD-ova, računala i drugih elektroničkih igara.

Stan Kristy Biagini u Fitzroyu je hram estetski ugodnim drvenim igračkama koje redovito mijenja kako bi osigurala da njezinom sinu Leu, starom 3 godine, nikad nije dosadno. Jedna od omiljenih igračaka je složena višekatna kuća na drvetu s minijaturnom drvenom ljestvicom. On ima i vlastiti mobilni telefon - ali od drveta.

“Kada se igramo s tradicionalnim igračkama, završimo razgovarajući više”, rekla je. “Ja smišljam priče, a on priča o tome što radi. Ima jako dobru maštu.”

U kući nema elektroničkih igračaka, a Leo smije gledati televiziju samo 10 minuta tjedno. “Sjedit će na kauču, s otvorenim ustima, ne mičući se 10 minuta”, rekla je. “Izgleda zapanjeno.”

Leo pohađa igraonicu jednom tjedno u školi Sophia Mundi, Steiner školi u Abbotsfordu, gdje je okružen drugom djecom koja se također igraju drvenim igračkama. Gđa. Biagini često čuje komplimente o Leovim jezičnim vještinama: “On me iznenađuje. Odjednom će reći 'Razočaran sam'. Također priča odlične viceve.”

 

Henrietta Cook je novinarka koja pokriva područje zdravstva za The Age. Henrietta se pridružila The Age 2012. godine i prethodno je izvještavala o državnoj politici, obrazovanju i potrošačkim pitanjima.


Prijevod: Ines Đurić

Original članka:  http://www.theage.com.au/victoria/traditional-toys-beat-gadgets-in-language-development-20160205-gmn4ii.html#ixzz3zc3IGowL


*Volonterska aktivnost u sklopu projekta "Program za cjeloviti razvoj djeteta" pod pokroviteljstvom MRMSOSP-a, MZO-a i Grada Osijeka.




Sviđa Vam se članak? Podržite osječku waldorfsku priču!


Razvoj waldorfske pedagogije u Osijeku možete poduprijeti donacijom udruzi na račun 


IBAN:HR7423400091110711462


ISKRA waldorfska inicijativa


Antuna Matije Reljkovića 


31000 Osijek


ili skeniranjem barkoda



te unosom željenog iznosa.


19 Apr 2025

You could be interested...