OFY-eating-healthy.jpg
Brush Brush
Naslovnica / Portal / Važnost zdrave prehrane za učenike

Važnost zdrave prehrane za učenike

Istraživanja su pokazala da učenici mogu bolje učiti kad su dobro uhranjeni, a konzumiranje je zdravih obroka povezano s višim ocjenama, boljim pamćenjem i budnošću te bržom obradom informacija. Jedan je od razloga za to što hrana koja je bogata vlaknima, proteinima i zdravim masnoćama, poput jaja, jogurta, jabuka i zobenih pahuljica, duže održava osjećaj sitosti tijela, pružajući dovoljno energije da se učenici usredotoče i ostanu budni tijekom cijelog dana. Kao učenik ili roditelj, kako pronaći vremena za pakiranje ručkova koji su zdravi, ukusni i za čiju pripremu nisu potrebni sati? Jedan jednostavan način na koji možete osigurati da vaš učenik dobiva dovoljno nutritivne hrane koja mu je potrebna je pakiranje hrane svih duginih boja.

 

Jedenje hrane duginih boja

„Jedite dugu“ izraz je koji mnogi nutricionisti koriste kako bi podsjetili ljude da u svoju prehranu uvrste više voća i povrća. Prirodno šarene namirnice poput borovnica i crvene paprike sadrže antioksidanse, vitamine, vlakna i mnoge druge hranjive tvari koje podupiru zdrav rast i pomažu u prevenciji problema poput pretilosti, zubnog karijesa, nedostatka željeza i osteoporoze. Primjerice, žuto i narančasto voće i povrće obiluje vitaminima C i A, koji sprječavaju oštećenje stanica, podržavaju zdrave zglobove i vid te snižavaju kolesterol. Zeleno voće i povrće, poput špinata, šparoga i avokada, bogato je vitaminima K, B i E, koji poboljšavaju probavu i podržavaju zdrave kosti. Ljubičasti proizvodi bogati su vitaminima C i K, koji pomažu u pamćenju i podržavaju zdravo srce.

Pogledajte popis u nastavku za hranu i ideje za grickalice svake dugine boje koji će zadovoljiti čak i izbirljive ljude i pružiti nutritivnu vrijednost koja vam je potrebna! U većini slučajeva, sirove verzije voća i povrća sadrže najviše vitamina i minerala.

Crvena hrana

Narezane jagode, trešnje, kriške jabuke s potpuno prirodnim maslacem od kikirikija ili badema, maline, kriške lubenice, kriške kuhanog slatkog krumpira s cimetom, sok od brusnice, kriške rajčice sa soli i paprom, kriške crvene paprike.

Narančasta i žuta hrana

Kriške ananasa, kuglice dinje, mlade mrkve s ranch umakom, breskve, sušene kriške manga, naranče, žute paprike, blago slane sjemenke bundeve, pečena tikva, svježa papaja.

Zelena hrana

Šećerni grašak, kivi, štapići celera s maslacem od kikirikija, kriške dinje, kriške avokada sa solju, zeleno grožđe, salata od krastavaca s rajčicom i talijanskim preljevom, grašak, kriške tikvica, salate od brokule, kelja ili špinata, pržene prokulice.

Plava i ljubičasta hrana

Borovnice, kupine s nemasnim jogurtom, suhe šljive, grožđe, parmezan od patlidžana, grožđice, sok od nara, pečene mahune.

Bijela hrana

Kriške banane s maslacem od kikirikija, pečena cvjetača, kriške kruške, bijele breskve, umak od humusa, pirjane gljive, umak od bijelog graha s pšeničnim krekerima, tvrdo kuhano jaje, salata od korabice.

 

Izvor: The Importance of Eating Healthy for Students - OFY Education blog

Prevela i prilagodila: Ana Čičković

21 Jun 2024

Moglo bi vas zanimati...