Izlazak na otvoreno može preobraziti djecu iz načina kako se ponašaju u učionici, kaže učitelj razredne nastave.
Ja, kao i svi učitelji, već neko vrijeme slušam o prednostima učenja na otvorenom. Ali bit ću iskren, to nije bilo nešto na što sam previše obraćao pažnju, i već sam se nekoliko godina odupirao tome. Promjena škole prije nekoliko godina mi je promijenila mišljenje o terenskoj nastavi, otvorilo mi je oči pred prekrasnim iskustvima koja djeca mogu imati.
Izvršena su mnoga istraživanja o prednostima učenja na otvorenom. Doduše, nemaju sve škole velike ili čak prikladne prostore na otvorenom, ali čak i mali prostori mogu pomoći u učenju i omogućiti istraživanje i kreativnost na nove načine.
Nešto što nisam uspio shvatiti u prethodnim godinama bilo je prednosti koje učenje na otvorenom može donijeti u razvoju „cijelog djeteta“: u područjima kao što su samopouzdanje, društvene vještine, motivacija i koncentracija, a da ne spominjem poboljšanje jezičnih i komunikacijskih vještina.
Često, djeca koja se bore s nesigurnošću unutar ograničenja učionice često „cvjetaju“ na otvorenim, gdje se mogu osjećati manje ograničeno i neovisnije u učenju i otkrivanju. Učenje na otvorenom daje priliku promatrati cijelo dijete u drugačijem kontekstu i pruža djeci mogućnost da nude ideje i pitanja spontano, umjesto da uvijek odgovore na pitanja odraslih unutar ograničenja učionice.
Učenje na otvorenom stvara mogućnosti. Štoviše, kada djeca vide odrasle da se zabavljaju i da su opušteniji u nastavi – kao što je često slučaj nakon što se izađe van – to ima utjecaj na to kako djeca vide njihovo učenje u cijelosti. Dijete u mom razredu, s mnogo loših školskih iskustava, me vidjelo kako trčim okolo tijekom igre i komentirao je učitelju tjelesnog da nikada prije nije vidio nastavnika kako se igra s razredom i kako je to lijepo. Ovo je pomoglo u promijeni već uspostavljenih negativnih asocijacija o ulozi nastavnika.
Ono što najviše volim kod terenske nastave jest vidjeti moj razred u drugačijem svjetlu. Uloge djeteta mogu se promijeniti, a razlike između učenika koje su se mogle pojaviti u učionici možda se neće pojaviti vani. Promatrao sam djecu koja su sretna unutar učionice kako se zaista otvaraju i preuzimaju ulogu vođe tijekom učenja na otvorenom. I vidio sam djecu koja ne sudjeluju uvijek tijekom razgovora i slušanja u razredu, ali pokazuju izvrsne komunikacijske vještine tijekom učenja na otvorenom. Sve je to promijenilo način na koji ocjenjujem svoje učenike u tim područjima: učenje na otvorenom daje više mogućnosti za postizanjem rezultata.
Djeci je potreban prostor za učenje i obavljanje određenih stvari u većoj mjeri. Na otvorenom imaju prostora da budu glasni, neuredni, da trče, skaču, penju se i kreću se na različite načine. Mogu se uključiti sa svojim osjetilima i prihvatiti različite vanjske elemente tijekom cijele godine, ne samo kada je sunčano (posebna blagodat na zapadu Škotske). Vidio sam i razliku u tome što djeca vole raditi vikendom: više djece sada uključuje svoje obitelji u aktivnosti na otvorenom.
Pretpostavljam da je smisao u pisanju ovoga da, ako ste bili poput mene i malo neodlučni o tome bi li održali terensku nastavu ili ne, molimo vas da probate. Djeca će naučiti toliko puno od toga, vi ćete naučiti puno toga o njima.
Adam Black je učitelj razredne nastave u Škotskoj koji je na popisu Novogodišnjih počasnih priznanja te je primio Britansku carsku medalju za podizanje svijesti o mucanju.
Izvor:
Preveo i prilagodio:
Karlo Žeželj
__________________________________________________________________
Sviđa Vam se članak? Podržite osječku waldorfsku priču!
Razvoj waldorfske pedagogije u Osijeku možete poduprijeti donacijom udruzi na račun
IBAN:HR7423400091110711462
ISKRA waldorfska inicijativa
Antuna Matije Reljkovića
31000 Osijek
ili skeniranjem barkoda
te unosom željenog iznosa.