Ljudi već dugo sumnjaju da postoji cijena za sve te digitalne podatke koji su nam stalno na dohvat ruke. Sada postoji studija UCLA-e koja bi mogla dokazati da su ti digitalni skeptici zapravo pravu. U studiji djeca koja su bila lišena ekrana na pet dana postala su mnogo bolja u čitanju emocija kod ljudi od djece koja su nastavila svoje normalne živote ispunjene ekranima.
Rezultati kalifornijskog istraživačkog tima objavljeni u časopisu Computers in Human Behevior pokušavaju analizirati utjecaj digitalnih medija na sposobnost ljudi da komuniciraju licem u lice.
Kao eksperiment, 51 učenik šestog razreda iz javne škole u južnoj Kaliforniji poslan je u obrazovni kamp na otvorenom, provodeći cijelih pet dana potpuno lišeni televizije, telefona i interneta. Suprotno očekivanjima klinaca, oni su preživjeli i zapravo se iskreno zabavili.
Prva skupina djece zatim je uspoređena s drugom skupinom od 54 učenika šestog razreda iz iste škole koji nisu bili u kampu, ali su predhodnih pet dana proveli uz svoju normalnu količinu vremena ispred ekrana.
Obje skupine učenika dobile su fotografije ljudi koji izražavaju emocije - tugu, ljutnju, radost, tjeskobu itd. prije i nakon kampa. Objema skupinama učenika također je prikazana video snimka ljudi u interakciji i iskazivanju emocija.
Učenici koji su bili u kampu mnogo su bolje prepoznavali kako se ljudi na fotografijama i video snimkama osjećaju poslije tih pet dana i postigli su mnogo bolje rezultate u prepoznavanju neverbalnih emocionalnih znakova (izrazi lica, govor tijela,geste) nego prije kampa, dok se rezultati učenika koji nisu bili u kampu nisu nimalo promijenili.
Uz online tečajeve koji se sada koriste za gotovo sve, ova nova studija mogla bi učitelje, roditelje i administratore zaustaviti na tako širokoj upotrebi digitalnih medija u obrazovanju. "Mnogi ljudi gledaju na prednosti digitalnih medija u obrazovanju a malo njih gleda na cijenu ", rekla je Patricia M. Greenfield, ugledna profesorica psihologije na UCLA i viša autorica studije.
"Smanjena osjetljivost na emocionalne znakove jedna je od cijena - razumjevanje emocija drugih ljudi. Čini se da zamjena društvene interakcije uživo, interakcijom sa ekranom smanjuje društvene vještine".
Glavna autorica Yalda T. Uhls, viša istraživačica u Dječjem digitalnom medijskom centru, rekla je kako se nada ljudi neće samo odbaciti ideju da su svi ekrani loši, već da je vrijeme "licem u lice" za mlade važan dio socijalizacije.
Prema anketi provedenoj među sudionicima studije, djeca su provela u prosjeku četiri i pol sata pišući poruke, gledajući televiziju i igrajući video igrice tijekom jednog upbičajenog školskog dana. Prema Uhlsu, ovo je na niskom nivou - mnoga djeca i tinejđeri provode više od sedam i pol sati dnevno u interaciji sa nekom vrstom ekrana. A kada su u interakciji sa zaslonom oni ne komuniciraju sa čovjekom.
"Ne možete naučiti neverbalne emocionalne znakove s ekrana na način na koji to možete naučiti iz komunikacije "licem u lice" rekla je Uhls.
Prijevod: Indira Helbet
Original članka: http://time.com/3153910/why-access-to-screens-is-lowering-kids-social-skills/
*Volonterska aktivnost u sklopu projekta "Program za cjeloviti razvoj djeteta" pod pokroviteljstvom MRMSOSP-a, MZO-a i Grada Osijeka.
Sviđa Vam se članak? Podržite osječku waldorfsku priču!
Razvoj waldorfske pedagogije u Osijeku možete poduprijeti donacijom udruzi na račun IBAN:HR7423400091110711462 ISKRA waldorfska inicijativa Antuna Matije Reljkovića 31000 Osijek ili skeniranjem barkoda te unosom željenog iznosa.